L'UNIVERS
QUARTA AVENTURA
QUARTA AVENTURA
Anam a aprendre coses de LA LLUNA, el nostre satèl·lit natural, els moviments de la Lluna i les seves fase...
TERCERA AVENTURA
Avui treballarem el nostre Sistema Solar i aprendrem tots els planetes que tenim, que són 8: MERCURI, VENUS, TERRA, MART, JÚPITER, SATURN, URÀ i NEPTÚ.
SEGONA AVENTURA
Aquí teniu una explicació amb vídeos i enllaços que respon a la pregunta que ens vàrem fer... Mirau atentament tota la informació que hi trobareu sobre el sol, la Terra, els seus moviments, el dia i la nit i les estacions.
Na Llum ens proposa una activitat d'investigació:
"Quina relació té la Terra i el Sol?"
Som uns grans investigadors, i malgrat estar separats, sempre estam preparats per fer nous descobriments...Aquí podeu veure tot el que sabem o creim saber de l'univers...ens acompanyau en aquesta aventura?
"Quina relació té la Terra i el Sol?"
Som uns grans investigadors, i malgrat estar separats, sempre estam preparats per fer nous descobriments...Aquí podeu veure tot el que sabem o creim saber de l'univers...ens acompanyau en aquesta aventura?
PRIMERA AVENTURA
Hem iniciat un tema nou! L'UNIVERS!!! Ens
hem adonat que ja sabeu moltes coses de l'espai. Na Llum és
l'astronauta que ens acompanyarà durant totes les nostres aventures.
Na Carol, en Dani i n'Hugo ens expliquen que ells saben com es va formar l'Univers: es va crear després d'una gran explosió fa 20.000 milions d'anys. Aquesta explosió es deia: el BIG BANG.
Aquí vos deixam un vídeo que ho explica molt bé.
__________________________________________________________________
_________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Ara que hem descobert què és el Big Bang, vos proposam una activitat plàstica per aquesta setmana: "representar el Big Bang".
Pots utilitzar qualsevol material, aquí tens algunes idees:
___________________________________________
Iniciam un tema nou del que esteim segures que ja sabeu moltes coses! L'UNIVERS!!! Per aquest motiu vos demanam que mireu aquest vídeo per inspirar i centrar els vostres pensaments, per tal de fer una pluja d'idees de tot el que sabeu de l'espai. Després agafau un paper i heu d'escriure frases curtes, començant amb majúscula i acabant amb un punt, escrivint tot el que ja sabeu de l'univers. Aquest document ens servirà de punt de partida pel nostre projecte.
EL COS HUMÀ PER DINS
APARELL CIRCULATORI
RELACIONA LES DUES COLUMNES PER A REPASSAR
EL FUNCIONAMENT DEL SISTEMA CIRCULATORI
ACTIVITAT:Una vegada vists
els videos i fet totes les activitats d'aquesta unitat, intenta fer
una maqueta de l'aparell circulatori. Primer has de fer un dibuix en
una cartolina o cartró, després agafa fil o plastilina vermella i
blava i confecciona cada un dels òrgans de l'aparell circulatori i
finalment escriu en català els noms dels diferents òrgans. Aquí
teniu un exemple:
APARELL RESPIRATORI
Aquí teniu alguns dels nostres...
https://www.rtve.es/infantil/serie/educlan-9-10-anos/video/ciencias-naturales-sistema-respiratorio/5539013/
EXPERIMENT: "PULMONS ARTIFICIALS"
Una vegada que hagueu acabat de completar tota la feina de l'aparell respiratori. Vos proposam que proveu de fer aquest experiment o semblant. Teniu tota la setmana que ve per intentau-ho.
Una vegada fet, ens agradaria que ens enviassiu una foto o un video explicatiu de com ho heu fet i què passa quan entra l'aire?
Ho podeu enviar a les següents adreces:
tonyi.adrover@ceipblanquerna.cat (alumnes de 2n B)
angels.vidanya@ceipblanquerna.cat (alumnes de 2n A)
Imatge per completar i pintar el vostre aparell respiratori:
Aprén el funcionament del sistema respiratori:
SISTEMA DIGESTIU
Les dents:
Els aliments:
Piràmide dels aliments
APARELL LOCOMOTOR
Els músculs:
ARA JUGA AMB ELS NOMS DELS MÚSCULS:
Les articulacions:
Els ossos:
EL PAISATGE
Un paisatge és una extensió de terreny on podem trobar plantes, animals, aigua i construccions.
A un paisatge natural no hi ha intervenció de l'home.
A un paisatge artificial hi ha intervenció de l'home.
ELS ELEMENTS DEL PAISATGE
TIPUS DE PAISATGES
Paisatge de costa, de plana i de muntanya.
CANVIS EN ELS PAISATGES
Els paisatges canvien gràcies a la mà de l'home o per causes naturals.
L'AIGUA I L'AIRE
LA IMPORTÀNCIA DE L'AIGUA
El nostre cos conté al voltant d'un 75% d'aigua al nèixer i un 65% quan som adults.
A les cases gastam un 170 litres d'aigua al dia per persona.
Les persones necessitam beure aigua per poder viure. També la feim servir per dutxar-nos, rentar-nos, divertir-nos, nedar...
Les plantes prenen l'aigua per l'arrel. Sense aigua tampoc poden viure. Per aquest motiu als llocs sense aigua no hi ha plantes.
ELS ESTATS DE L'AIGUA
L'aigua es pot trobar en tres formes, en 3 estats diferents:
SÒLID: l'aigua en forma de gel i de neu. Com un glaç de gel.
LÍQUID: l'aigua que podem beure, amb la ens dutxam, nedam, regam... és la que trobam en estat líquid.
|
ELS CANVIS D'ESTATS DE L'AIGUA
Quan es desfà un glaç de gel, s'ha produït un canvi d'estat. L'aigua ha passat d'un estat (sólid) a un altre (líquid).
Els canvis que experimenta l'aigua quan passa d'un estat a un altre els anomenam canvis d'estats:
FUSIÓ: passa quan el gel s'escalfa i es transforma en agua líquida.
L'aigua quan es refreda per sota de 0º es congela i es solidifica.
EVAPORACIÓ: passa quan l'aigua líquida s'escalfa i es transforma en vapor d'aigua.
CONDENSACIÓ: passa quan el vapor d'aigua es refreda i es transforma en aigua líquida.
L'AIRE
LES PLANTES
Hem començat a estudiar les plantes. En els
nostres jardins i cases ja hem pogut veure que tenim plantes
ornamentals, aromàtiques, curatives...
Després d'un procés d'investigació hem descobert que l'arbre més gran del món és:
LA SEQUOIA VERMELLA o SEQUOIA DE CALIFORNIA.
Aquests arbres fan 7'9 metres de diàmetre i ens hem anat al pati a mesurar quant és això.
Quedaria molt poc pati si en plantàssim una.
També hem començat a fer experiments; avui hem sembrat llenties, per observar com germina una llavor i ara ens queda esperar què passarà? Necessitam paciència, encara que ja tenim les nostres primeres hipòtesis.
Després de l'èxit del nostre primer experiment amb les llenties, ens hem animat a fer un altre. Aquesta vegada hem ficat uns clavells en uns tassons amb aigua i colorants.
Volem investigar com funciona la tija. Per ara això és el que tenim...
Després d'uns dies mirau el què ha passat...
Els pètals han canviat de color i la tija ha fet la seva funció de transportar l'aigua i nutrients per tota la planta.
QUÈ NECESSITEN LES PLANTES?
CLICA PER JUGAR:
PARTS DE LES PLANTES
FUNCIONS I PARTS DE LA PLANTA
CICLE DE LA PLANTA
QUINA PART EN MENGEM?
COMENÇAM A ESTUDIAR ELS CONTINGUTS DE SEGON
__________________________________________
MITJANS DE TRANSPORT
Ja teniu a casa tot el que hem treballat sobre els mitjans de transport. Amb aquesta carpeta podeu jugar i recordar tot el que hem après a classe. Esperam que la disfruteu!
Per jugar...
LA CASA
En aquestes pàgines web que vos proposam trobareu diferents activitats per aprofundir en els continguts treballats a classe.
CASA MEVA
ENDRECEM LA CASA
ELS ANIMALS VERTEBRATS
Quin tipus d'animal és?
Quin tipus d'animal és ?
Herbívor, carnívor o omnívor ?
Marca les característiques de cada animal
EL NOSTRE COS
Els alumnes de primer iniciam un projecte nou, el cos humà, aquí teniu informació i alguns jocs per practicar i passar-ho bé.
PARTS PRINCIPALS DEL COS:
CAP, TRONC I EXTREMITATS (SUPERIORS: BRAÇOS, INFERIORS: CAMES)
PARTS DE LA CARA
A la cara també hi trobam: PIPELLES, LLENGUA, GALTA, FRONT, BOCA
LES ARTICULACIONS
ELS DITS DE LA MÀ
TENIM 5 SENTITS:
POEMA: EL COS DE JOAN AMADES
________________
LES ENTRADES QUE TROBAREU A CONTINUACIÓ PERTANYEN ALS CURSOS 2017/18 I 2016/17
L'AIGUA I L'AIRE
Cuidam el nostre planeta:
Hem iniciat un tema nou! L'UNIVERS!!!
Ens hem adonat que ja sabem moltes coses de l'espai. Na Llum és l'astronauta que ens acompanyarà durant totes les nostres aventures.
Ens hem adonat que ja sabem moltes coses de l'espai. Na Llum és l'astronauta que ens acompanyarà durant totes les nostres aventures.
Sabíem tant, que vàrem comentar la història de la cussa Laika, el primer ésser viu del nostre planeta que va viatjar a l'espai.
__________________________________________________________________
PRIMERA AVENTURA
__________________________________________________________________
_________________________________________________________________
__________________________________________________________________
SEGONA AVENTURA
Avui hem aprés moltes coses. Hem xerrat del Sol y del Sistema Solar. Hi ha 8 planetes i una estrella central que és el Sol. També hi trobam satèl·lits, com la Lluna, asteroides i meteorits.
A més a més hem explicat que els planetes tenen la seva órbita, i realitzen 2 moviments: ROTACIÓ i TRANSLACIÓ.
A més a més hem explicat que els planetes tenen la seva órbita, i realitzen 2 moviments: ROTACIÓ i TRANSLACIÓ.
___________________________________________________________________
____________________________________________________________________
JOC DE L'UNIVERS (clica aquí) |
____________________________________________________________________
TERCERA AVENTURA
____________________________________________________________________
També hem aprés les capes internes de la Terra, el nostre planeta:
QUARTA AVENTURA
També hem aprés les capes internes de la Terra, el nostre planeta:
I...Què passa quan el calor de l'interior del planeta s'escapa o els troços de l'escorça es mouen?
__________________________________________________________________QUARTA AVENTURA
Avui hem xerrat del CANVI CLIMÀTIC, que és el canvi del clima a tot el nostre planeta, la Terra.
Sabem que el clima sempre ha canviat però que avui dia ho fa més aviat, i nosaltres som els responsables. Hem de cuidar el nostre planeta i no contaminar, per salvar-lo.
__________________________________________________________________
CINQUENA AVENTURA
Avui hem aprés moltes coses de la lluna, el nostre satèl·lit natural. A més a més, ja sabem distingir les fases llunars perquè hem fet un joc de Memory.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
EL COS HUMÀ PER DINS
SISTEMA CIRCULATORI
OBSERVAM EL COR...DE VERES!
Avui han duit a la classe cors de porc per observar i manipular! Els cors de porc són els més s'assemblen als cors humans. Els hem pogut mirar, tocar, pesar... I després de tot això també els hem disseccionat per veure millor el que tenen dedins.
Hem descobert les venes i les artèries... el cor és un múscul molt interessant i molt important al nostre cos.
Avui han duit a la classe cors de porc per observar i manipular! Els cors de porc són els més s'assemblen als cors humans. Els hem pogut mirar, tocar, pesar... I després de tot això també els hem disseccionat per veure millor el que tenen dedins.
Hem descobert les venes i les artèries... el cor és un múscul molt interessant i molt important al nostre cos.
Elaboram el nostre sistema respiratori
________________________________________
L'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminahola Tony mira aquest blog es molt xulo me encanteria que fesis mes coses amb els teus nins.
ResponEliminaGuau aquest últim video m'ha encantat!
ResponEliminaBuenas tardes mediante el móvil o la tablet es imposible reproducir los juegos, formato no compatible, alguien sabría decirme que aplicativo es? O solo se ven en ordenadores? Gracias
ResponEliminayo solo lo puedo ver en el ordenador en los móviles creo que si se puede pero en la tablet no lo se.Denada.
EliminaL'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponElimina