Ciències Socials i Naturals

L'UNIVERS

QUARTA AVENTURA

Anam a aprendre coses de LA LLUNA, el nostre satèl·lit natural, els moviments de la Lluna i les seves fase...




TERCERA AVENTURA
Avui treballarem el nostre Sistema Solar i aprendrem tots els planetes que tenim, que són 8: MERCURI, VENUS, TERRA, MART, JÚPITER, SATURN, URÀ i NEPTÚ.


CANÇÓ DELS PLANETES






SEGONA AVENTURA 
  RELACIÓ ENTRE EL SOL I LA TERRA
Aquí teniu una explicació amb vídeos i enllaços que respon a la pregunta que ens vàrem fer... Mirau atentament tota la informació que hi trobareu sobre el sol, la Terra, els seus moviments, el dia i la nit i les estacions.


Na Llum ens proposa una activitat d'investigació:
 
"Quina relació té la Terra i el Sol?"









Som uns grans investigadors, i malgrat estar separats, sempre estam preparats per fer nous descobriments...Aquí podeu veure tot el que sabem o creim saber de l'univers...ens acompanyau en aquesta aventura?



PRIMERA AVENTURA
Hem iniciat un tema nou!  L'UNIVERS!!! Ens hem adonat que ja sabeu moltes coses de l'espai. Na Llum és l'astronauta que ens acompanyarà durant totes les nostres aventures.

Na Carol, en Dani i n'Hugo ens expliquen que ells saben com es va formar l'Univers: es va crear després d'una gran explosió fa 20.000 milions d'anys. Aquesta explosió es deia: el BIG BANG. 
Aquí vos deixam un vídeo que ho explica molt bé.

__________________________________________________________________
_________________________________________________________________
__________________________________________________________________

Ara que hem descobert què és el Big Bang, vos proposam una activitat plàstica per aquesta setmana: "representar el Big Bang".
Pots utilitzar qualsevol material, aquí tens algunes idees:
___________________________________________
Iniciam un tema nou del que esteim segures que ja sabeu moltes coses!  L'UNIVERS!!! 
Per aquest motiu vos demanam que mireu aquest vídeo per inspirar i centrar els vostres pensaments, per tal de fer una pluja d'idees de tot el que sabeu de l'espai. Després agafau un paper i heu d'escriure frases curtes, començant amb majúscula i acabant amb un punt, escrivint tot el que ja sabeu de l'univers. Aquest document ens servirà de punt de partida pel nostre projecte.





EL COS HUMÀ PER DINS 
APARELL CIRCULATORI
 

https://i.ytimg.com/vi/fXMG0DAu9U0/hqdefault.jpg
RELACIONA LES DUES COLUMNES PER A REPASSAR 
EL FUNCIONAMENT DEL SISTEMA CIRCULATORI
activitat3_aparell_circulatori
ELS ORGANS DEL SISTEMA CIRCULATORI


ACTIVITAT:Una vegada vists els videos i fet totes les activitats d'aquesta unitat, intenta fer una maqueta de l'aparell circulatori. Primer has de fer un dibuix en una cartolina o cartró, després agafa fil o plastilina vermella i blava i confecciona cada un dels òrgans de l'aparell circulatori i finalment escriu en català els noms dels diferents òrgans. Aquí teniu un exemple:



                             

APARELL RESPIRATORI
Aquí teniu alguns dels nostres...

Per si voleu una bona explicació de l'aparell respiratori

https://www.rtve.es/infantil/serie/educlan-9-10-anos/video/ciencias-naturales-sistema-respiratorio/5539013/


EXPERIMENT: "PULMONS ARTIFICIALS"
Una vegada que hagueu acabat de completar tota la feina de l'aparell respiratori. Vos proposam que proveu de fer aquest experiment o semblant. Teniu tota la setmana que ve per intentau-ho.
Una vegada fet, ens agradaria que ens enviassiu una foto o un video explicatiu de com ho heu fet i què passa quan entra l'aire?
Ho podeu enviar a les següents adreces:
tonyi.adrover@ceipblanquerna.cat (alumnes de 2n B)
angels.vidanya@ceipblanquerna.cat (alumnes de 2n A)


Imatge per completar i pintar el vostre aparell respiratori:

 Aprén el funcionament del sistema respiratori:

activitat1_aparell_respiratoriactivitat2_aparell_respiratori

Les parts del sistema respiratori:
activitat3_aparell_respiratori




SISTEMA DIGESTIU


Les dents:

  Els aliments:
Piràmide dels aliments



  
APARELL LOCOMOTOR
Els músculs:
http://i1.wp.com/www.mouelcos.cat/wp-content/uploads/2007/09/MUSCULS_mural.jpg

ARA JUGA AMB ELS NOMS DELS MÚSCULS:
http://www.text-lagalera.cat/interact/lamines/Primaria/TPI_musculs.html
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgL5jwWcRNcgHVvm4iOAl9XC6uOZIqN3MI7cYH8xwlrLYLM_l1dPJ1pqu6l96IBvn605amRXmf6ebyWFX8EulrrKHibNeWxoG6SkJxGllSHMwwAUmHkYwdyH-OS9VN7cyIWgqn1Ds4ui-4/s1600/musculs.png
Les articulacions: 
 https://monicamoragues.files.wordpress.com/2013/07/articulacions.jpg
 Els ossos:







EL PAISATGE




Un paisatge és una extensió de terreny on podem trobar plantes, animals, aigua i construccions.



A un paisatge natural no hi ha intervenció de l'home.





A un paisatge artificial hi ha intervenció de l'home.



ELS ELEMENTS  DEL PAISATGE



TIPUS DE PAISATGES

Paisatge de costa, de plana i de muntanya.




CANVIS EN ELS PAISATGES

Els paisatges canvien gràcies a la mà de l'home o per causes naturals. 







L'AIGUA I L'AIRE 

LA IMPORTÀNCIA DE L'AIGUA
El nostre cos conté al voltant d'un 75% d'aigua al nèixer i un 65% quan som adults. 

A les cases gastam un 170 litres d'aigua al dia per persona.

Les persones necessitam beure aigua per poder viure. També la feim servir per dutxar-nos, rentar-nos, divertir-nos, nedar... 

 Imatge relacionada

Les plantes prenen l'aigua per l'arrel. Sense aigua tampoc poden viure. Per aquest motiu als llocs sense aigua no hi ha plantes. 

 Resultat d'imatges de desert

ELS ESTATS DE L'AIGUA 

L'aigua es pot trobar en tres formes, en 3 estats diferents: 

SÒLID: l'aigua en forma de gel i de neu. Com un glaç de gel.

LÍQUID: l'aigua que podem beure, amb la ens dutxam, nedam, regam... és la que trobam en estat líquid.

GASÓS: el vapor de l'aigua està en un estat gasós, en un gas invisible que hi ha a l'aire.

Els núvols ens permeten veure el vapor d'aigua

 

ELS CANVIS D'ESTATS DE L'AIGUA

Quan es desfà un glaç de gel, s'ha produït un canvi d'estat. L'aigua ha passat d'un estat (sólid) a un altre (líquid).

 

Els canvis que experimenta l'aigua quan passa d'un estat a un altre els anomenam canvis d'estats:

FUSIÓ: passa quan el gel s'escalfa i es transforma en agua líquida.

SOLIDIFICACIÓ: passa quan l'aigua líquida es refreda i es transforma en gel.
Resultat d'imatges de cubitos congelador
L'aigua quan es refreda per sota de 0º es congela i es solidifica. 

EVAPORACIÓ: passa quan l'aigua líquida s'escalfa i es transforma en vapor d'aigua.

Quan escalfem l'aigua líquida s'evapora en vapor d'aigua.

CONDENSACIÓ: passa quan el vapor d'aigua es refreda i es transforma en aigua líquida.
http://blog.centroalum.com/wp-content/uploads/2017/06/condensacion-en-una-ventana.jpg
El vapor d'aigua al refredar-se pot condensar-se en forma de boira.



https://c0be90dc-a-62cb3a1a-s-sites.googlegroups.com/site/3rescolasantjosep/medi-natural-1/unitat-6---l-aigua/6-3---el-cicle-de-l-aigua/CICLE%20AIGUA.png?attachauth=ANoY7cogxmYHSZq-q4WdVTTwfSNbZYvRStT7p9CE_K_Dl3I8peTWuWvmACywcFGKJvwrXK99i8FsoLxQjz5NGyLkDUbWNY4kibEHWC4QqPkIeJPBy0qtHbqmx9shktxmqFNXDh0Zs2n-XUSnrK2urUR1LEw2o0VJG-gkw0vDFF0bkax-tPmD8O5QmeFo3aDQ199wAEPHU0EnkLdFEwPGk-HFdtW9488Ouk1SSAOtEa09QVSZmwSdlZ0iGhDRMUsI4K5sgsfBC1mNU8otRj88DvWGJuzAKved7MirejzIEStfnOGOuAV_gmIEESBWwJsfF-k9hSd0Uw9V&attredirects=0








L'AIRE


http://www.vedoque.com/juegos/aire-agua.swf?idioma=es



LES PLANTES

Hem començat a estudiar les plantes. En els nostres jardins i cases ja hem pogut veure que tenim plantes ornamentals, aromàtiques, curatives... 
Després d'un procés d'investigació hem descobert que l'arbre més gran del món és:
LA SEQUOIA VERMELLA o SEQUOIA DE CALIFORNIA.

Aquests arbres fan 7'9 metres de diàmetre i ens hem anat al pati a mesurar quant és això. 
 
Quedaria molt poc pati si en plantàssim una.
També hem començat a fer experiments; avui hem sembrat llenties, per observar com germina una llavor i ara ens queda esperar què passarà? Necessitam paciència, encara que ja tenim les nostres primeres hipòtesis.


Després de l'èxit del nostre primer experiment amb les llenties, ens hem animat a fer un altre. Aquesta vegada hem ficat uns clavells en uns tassons amb aigua i colorants. 
Volem investigar com funciona la tija. Per ara això és el que tenim...


Després d'uns dies mirau el què ha passat...



Els pètals han canviat de color i la tija ha fet la seva funció de transportar l'aigua i nutrients per tota la planta.






QUÈ NECESSITEN LES PLANTES?






     CLICA PER JUGAR:

                 PARTS DE LES PLANTES

                 FUNCIONS I PARTS DE LA PLANTA

                 CICLE DE LA PLANTA

                 QUINA PART EN MENGEM?



                             

http://www3.gobiernodecanarias.org/medusa/agrega/visualizador-1/Visualizar/Visualizar.do?idioma=es&identificador=es-ic_2009111712_9161741&secuencia=false

http://www.ceipjuanherreraalcausa.es/Recursosdidacticos/SEGUNDO/datos/03_cmedio/03_Recursos/actividades/04/01.htm

http://www.text-lagalera.cat/interact/Tram2/medi.html






COMENÇAM A ESTUDIAR ELS CONTINGUTS DE SEGON
__________________________________________



MITJANS DE TRANSPORT


Ja teniu a casa tot el que hem treballat sobre els mitjans de transport. Amb aquesta carpeta podeu jugar i recordar tot el que hem après a classe. Esperam que la disfruteu!


Per jugar...



 Resultat d'imatges de MITJANS DE TRANSPORT
http://ntic.educacion.es/w3//recursos/infantil/transversales/conoces_senales/index.html
http://ares.cnice.mec.es/ciengehi/a/02/animaciones/a_fa17_01.html
https://www.puzzlesjunior.com/puzzles-transportes.html
http://ntic.educacion.es/w3//recursos/infantil/bits_de_inteligencia/pages/juegos_medios_transporte.htm


LA CASA
En aquestes pàgines web que vos proposam trobareu diferents activitats per aprofundir en els continguts treballats a classe.

        
CASA MEVA

ENDRECEM LA CASA




ELS ANIMALS VERTEBRATS













Quin tipus d'animal és?
http://www.educa.jcyl.es/educacyl/cm/gallery/Recursos%20Infinity/juegos/arcade/estampida/index.html

Quin tipus d'animal és ? 
http://www.primerodecarlos.com/TERCERO_PRIMARIA/octubre/Unidad3/actividades/cono/animales/familias_animales.swf

Herbívor, carnívor o omnívor ? 
http://www.text-lagalera.cat/interact/demo%20tram1/medi.html

Marca les característiques de cada animal
http://www.primerodecarlos.com/TERCERO_PRIMARIA/octubre/Unidad3/actividades/cono/animales/alimentacion_reproduccion_animales.swf

http://www.primerodecarlos.com/TERCERO_PRIMARIA/octubre/Unidad3/actividades/cono/animales/caracteristicas_animales.swf

La reproducció dels animals
http://www.primerodecarlos.com/TERCERO_PRIMARIA/octubre/Unidad3/actividades/cono/reproduccion_animales/cono3001.swf
  
Contesta preguntes dels diferents tipus de vertebrats:
http://www.primerodecarlos.com/TERCERO_PRIMARIA/octubre/Unidad3/actividades/cono/animales_vertebrados/frame_prim.swf




EL NOSTRE COS
 Els alumnes de primer iniciam un projecte nou, el cos humà, aquí teniu informació i alguns jocs per practicar i passar-ho bé. 


PARTS PRINCIPALS DEL COS:
CAP, TRONC I EXTREMITATS (SUPERIORS: BRAÇOS, INFERIORS: CAMES)

                               
 



PARTS DE LA CARA

A la cara també hi trobam: PIPELLES, LLENGUA, GALTA, FRONT, BOCA

LES ARTICULACIONS
 


ELS DITS DE LA MÀ
   http://blocs.xtec.cat/esjep1r/files/2010/10/ma-dits.jpg





TENIM 5 SENTITS:  


POEMA: EL COS DE JOAN AMADES






 






________________    
LES ENTRADES QUE TROBAREU A CONTINUACIÓ PERTANYEN ALS CURSOS 2017/18 I 2016/17
 

L'AIGUA I L'AIRE
Cuidam el nostre planeta:
 



 L'UNIVERS

Hem iniciat un tema nou!  L'UNIVERS!!!   
Ens hem adonat que ja sabem moltes coses de l'espai. Na Llum és l'astronauta que ens acompanyarà durant totes les nostres aventures.
Sabíem tant, que vàrem comentar la història de la cussa Laika, el primer ésser viu del nostre planeta que va viatjar a l'espai.
   
__________________________________________________________________

PRIMERA AVENTURA

Hem aprés que és el BIG BANG i tot el que es va crear després d'aquesta gran explosió fa 20.000 milions d'anys. 
__________________________________________________________________
_________________________________________________________________
__________________________________________________________________

                     SEGONA AVENTURA
Avui hem aprés moltes coses. Hem xerrat del Sol y del Sistema Solar. Hi ha 8 planetes i una estrella central que és el Sol. També hi trobam satèl·lits, com la Lluna, asteroides i meteorits. 
A més a més hem explicat que els planetes tenen la seva órbita, i realitzen 2 moviments: ROTACIÓ i TRANSLACIÓ.

___________________________________________________________________

____________________________________________________________________


 JOC DE L'UNIVERS (clica aquí)

____________________________________________________________________

TERCERA AVENTURA
Avui hem xerrat del nostre Sistema Solar, i hem aprés tots els planetes que tenim, que són 8: MERCURI, VENUS, TERRA, MART, JÚPITER, SATURN, URÀ i NEPTÚ.




____________________________________________________________________

També hem aprés les capes internes de la Terra, el nostre planeta:


I...Què passa quan el calor de l'interior del planeta s'escapa o els troços de l'escorça es mouen?
__________________________________________________________________

QUARTA AVENTURA

Avui hem xerrat del CANVI CLIMÀTIC, que és el canvi del clima a tot el nostre planeta, la Terra. 

Sabem que el clima sempre ha canviat però que avui dia ho fa més aviat, i nosaltres som els responsables. Hem de cuidar el nostre planeta i no contaminar, per salvar-lo. 

__________________________________________________________________

CINQUENA AVENTURA

Avui hem aprés moltes coses de la lluna, el nostre satèl·lit natural. A més a més, ja sabem distingir les fases llunars perquè hem fet un joc de Memory. 





__________________________________________________________________
__________________________________________________________________




EL COS HUMÀ PER DINS

SISTEMA CIRCULATORI

OBSERVAM EL COR...DE VERES!
Avui han duit a la classe cors de porc per observar i manipular! Els cors de porc són els més s'assemblen als cors humans. Els hem pogut mirar, tocar, pesar... I després de tot això també els hem disseccionat per veure millor el que tenen dedins.
Hem descobert les venes i les artèries... el cor és un múscul molt interessant i molt important al nostre cos.


SISTEMA RESPIRATORI
Elaboram el nostre sistema respiratori

Resultat d'imatges de el aparato respiratorio para niños




________________________________________

6 comentaris:

  1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. hola Tony mira aquest blog es molt xulo me encanteria que fesis mes coses amb els teus nins.

    ResponElimina
  3. Guau aquest últim video m'ha encantat!

    ResponElimina
  4. Buenas tardes mediante el móvil o la tablet es imposible reproducir los juegos, formato no compatible, alguien sabría decirme que aplicativo es? O solo se ven en ordenadores? Gracias

    ResponElimina
    Respostes
    1. yo solo lo puedo ver en el ordenador en los móviles creo que si se puede pero en la tablet no lo se.Denada.

      Elimina
  5. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina